Глобальна мережа міст ЮНЕСКО, що навчаються, створена Інститутом ЮНЕСКО з освіти впродовж життя з метою сприяння спільнотам міста у розширенні індивідуальних прав і можливостей особистості у навчанні протягом життя і, як наслідок, соціальній згуртованості та економічному зростанню міст, регіонів і країн. Мережа допомагає розвитку діалогу між містами у питаннях політики, сприяє встановленню зв’язків і партнерських відносин, забезпечує розвиток потенціалу, розробку засобів заохочення й визнання прогресу міст, що навчаються.
Мережа підтримує досягнення всіх сімнадцяти Цілей сталого розвитку (ЦCР), особливо ЦCР 4 "Забезпечення всеохоплюючої і справедливої якісної освіти та заохочення можливості навчання впродовж усього життя для всіх" та ЦСР 11 "Забезпечення відкритості, безпеки, життєстійкості й екологічної стійкості міст і населених пунктів".
Міста, що навчаються, покращують розширення можливостей та соціальну інтеграцію, економічний розвиток та культурне процвітання, зокрема таким чином:
- ефективно мобілізують свої ресурси у кожному секторі для сприяння інклюзивному навчанню від базової до вищої освіти
- пожвавлюють навчання у сім’ях та громадах
- полегшують навчання на робочому місці
- розширюють використання сучасних технологій навчання
- підвищують якість та досконалість у навчанні
- виховують культуру навчання протягом усього життя
Навчання впродовж життя закладає основу для стійкого соціального, економічного та екологічного розвитку, а також відіграє життєво важливу роль у розширенні прав і можливостей громадян та здійсненні переходу до стійких суспільств.
Своєчасне подання моніторингового звіту є ключовою складовою членства міста в Мережі. Міста-члени мають право використовувати ім'я та логотип згідно з умовами, визначеними ЮНЕСКО.
До Глобальної мережі входять 9 українських міст: Київ, Мелітополь, Нетішин, Нікополь, Новояворівськ, Полтава, Суми, Львів та Тернопіль.